Cenová nabídka je doklad, prostřednictvím kterého lze zákazníka předem informovat o ceně nabízeného zboží nebo služby. Na jejím základě se pak dotyčný zpravidla rozhodne, zda-li od dodavatele zboží zakoupí, případně využije jeho služeb, nebo ne.
Zákazník si takto může vyžádat několik cenových nabídek od různých dodavatelů a vybrat si tu, která mu vyhovuje nejlépe.
Cenová nabídka není cenový odhad
Cenová nabídka je na rozdíl od odhadu přesně vymezena:
- uvádí jasně stanovenou cenu za konkrétní zboží nebo službu,
- pro obě strany je závazná,
- jsou v ní přesně uvedené termíny, podmínky a další sjednané podrobnosti mezi dodavatelem a odběratelem.
Cenový odhad oproti tomu:
- neuvádí žádné detaily ani specifikace,
- cena je přibližná,
- není závazný ani pro jednu ze stran.

Jak má vypadat cenová nabídka?
Cenová nabídka je platným dokladem za předpokladu, že obsahuje tyto náležitosti:
- Informace o dodavateli: název firmy nebo jméno a příjmení, sídlo, adresu, IČO/DIČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Informace o odběrateli: stejné údaje jako u dodavatele. Čím více informací, tím lépe.
- Číslo cenové nabídky.
- Datum vystavení: den, kdy byla cenová nabídka vystavena.
- Datum vypršení platnosti: termín, do kterého je nabídka platná a může být přijata.
- Popis položky: detailní popis zboží nebo služby, na které se nabídka vztahuje.
- Množství a jednotkovou cenu: uvedení přesného množství zboží nebo počtu hodin práce, včetně vyčíslení použitého materiálu a jeho jednotlivých cen.
- Celkovou cenu: celková částka, která může být uvedena s DPH nebo bez DPH, v závislosti na tom, zda je dodavatel plátcem DPH.
- Konkrétní podmínky: informace o možných příplatcích, zpoždění práce, platebních podmínkách a dalších podmínkách, které mohou být uvedeny přímo v dokumentu nebo v doprovodném e-mailu.
Vzor cenové nabídky

Vytvoření cenové nabídky za okamžik
Pusťte z hlavy zdlouhavé vystavování cenových nabídek na koleni. Využijte chytrý fakturační systém Vyfakturuj.cz, který pohlídá za vás, že cenová nabídka obsahuje všechno, co má. Vystavte ji na pár kliknutí a zašlete zákazníkovi, který má možnost ji rovnou přijmout či odmítnout.
