Datová schránka je nástroj určený k elektronické komunikaci se státem a všemi jeho institucemi, jako jsou například úřady nebo soudy. Datová schránka umožňuje posílat a přijímat dokumenty se stejnou právní váhou jako klasické dopisy zasílané poštou. K výhodám datové schránky patří úspora peněz a času i okamžitá doručitelnost dokumentů.
Datová schránka pro fyzické osoby a pro podnikatele
Datovou schránku si u nás musí od roku 2023 povinně sjednat všichni živnostníci (OSVČ) bez ohledu na druh živnosti. Povinná je jak pro OSVČ hlavní, tak i pro OSVČ vedlejší, kteří mohou jejím prostřednictvím například podávat daňové přiznání. Podnikatelům stát zřizuje datovou schránku automaticky, zrušit ji můžete pouze, pokud definitivně ukončíte podnikání.
Datovou schránku si mohou dobrovolně založit i ti, kteří nepodnikají, ale chtějí využívat výhody elektronické komunikace. Datová schránka usnadňuje například proces žádosti o nový řidičský průkaz nebo pas.
Jak se přihlásit do datové schránky?
Pokud se chcete do datové schránky přihlásit, navštivte tento odkaz. Přihlásit se můžete jednoduše přes Identitu občana.
Pokud chcete mít o svém podnikání co nejlepší přehled, doporučujeme fakturační systém Vyfakturuj.cz, který se postará o to, abyste měli všechny faktury v pořádku.